بی‌بی‌سی بر ضد مهدویت

گویی موضوع مهدویت از دل‌مشغولی‌های بی‌بی‌سی شده است این شبکه، به مناسبت‌های مختلف، به این موضوع پرداخته و با نیرنگ‌های زیرکانه و شبهه‌های زهرآگین خود سعی می‌کند ذهن خواننده‌ها را از مسیر حقیقت منحرف کند. بی‌بی‌سی نماینده رسانه‌ای تفکری است که قرن‌ها دنیا را به استعمار کشیده و بارها با ایجاد مدعیان دروغین مهدویت در اسلام و مسیحیت، تلاش کرده است به اهداف شوم خود برسد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید همیشه دولت انگلیس از طرفداران مدعیان دروغین مهدویت بوده است و در طول قرن‌های گذشته، بارها مدعیان مختلفی را برای ایجاد شکاف در اعتقادات مردم تراشیده است. نطفه تولد بسیاری از مدعیان دروغین مهدویت در گذشته و حال، توسط صاحبان اصلی این رسانه ایجاد شده است. بی‌بی‌سی به تریبونی تبدیل شده است که علاوه بر مخالفت‌های سیاسی با دولت جمهوری اسلامی ایران، تلاش دارد با ایجاد شبهه‌ها و تزریق دروغ‌هایی در ذهن جوانان، پایه‌های اعتقادی مردم ایران را سست کند.

ما این جا قصد پرداختن به انواع استعمار رسانه‌ای بی‌بی‌سی را نداریم و فقط به توجه خاصش به موضوع مهدویت می‌پردازیم، تا متوجه شوید این رسانة پیر با شیوه‌های جدیدش چگونه میان ده خبر راست خود، یک خبر دروغش را در ذهن خواننده‌ها می‌کارد و چگونه شبهه‌ها را مثل تخم علف‌های هرز می‌پراکند. شاید بپرسید چرا مهدویت؟ جواب، ساده و صریح است؛ چون در دنیای امروز، اندیشه شیعه و تفکر مهدویت است که همه خواب‌های امپریالیسم جهانی و صهیونیسم را به کابوس تبدیل می‌کند و دستشان را رو می‌نماید.

تفکر شیعه،موجی را در دنیا ایجاد کرده است که همه تارهای عنکبوتی آن‌ها را ویران، و چشم‌های به خواب رفته را بیدار کرده است. شاید باورش برای شما هم سخت باشد که آن‌ها با همه ابزارهای رسانه‌ای و پیشرفت‌های علمی و ابزارهای جنگی و ...، بزرگ‌ترین کابوسشان را شیعه می‌دانند و از هیچ تلاشی برای ریشه‌کنی این تفکر دست بر‌نمی‌دارند.

تفکر شیعه از ریشه‌هایی تشکیل شده که در همیشه تاریخ، برابر استعمارگران و مستکبران تاریخ ایستاده و آن‌ها را به نابودی کشانده است:

یکی تفکر سرخ (حسینی) شیعه است که مرگ را می‌پذیرد؛ اما ظلم و استثمار را هرگز 

دیگری تفکر سبز (مهدوی) شیعه است که همیشه ایمان به حضور منجی موعود و امید آمدنش، آن را به ایستادگی و آمادگی واداشته است

اکنون که عصر رسانه‌ها است و استعمار نوین، از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود، رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی همه تلاش خود را برای خشکاندن این ریشه‌ها به کار می‌گیرند و گاه با بد جلوه دادن عاشورای حسینی و گاه با توهم دانستن انتظار مهدوی سعی می‌کنند شیعیان را از این دو ریشه اساسی جدا کنند. البته تاریخ همیشه شاهد بوده که تلاش آن‌ها بی‌اثر مانده است؛ چرا که خون حسین علیه السلام در رگ‌های تاریخ جاری است و غیر از شیعه و سنی و مسیحی، همه مردم آزادة دنیا را تحت تاثیر قرار داده و انقلاب هند و انقلاب‌های بسیاری را سبب شده است. انتظار نیز توقع فردایی زیبا و آمدن منجی است که بارقه امید را در جان آزادیخواهان می‌درخشاند.

از گوگل هم می‌توانید بپرسید! با جست‌وجوی کوتاهی، گوگل نشان می‌دهد تا کنون بیش از هزار صفحه درباره مهدویت و امام زمان و جمکران در سایت فارسی بی‌بی‌سی ذکر شده است که مخاطب اصلی آن، فارسی‌زبان‌های داخل و خارج است (به بخش‌های خبری دیگر بی‌بی‌سی به زبان انگلیسی و توجه‌اش به مهدویت، در فرصت‌های آینده خواهیم پرداخت.)

نقاد زیاد است، بی‌بی‌سی از کدام نوع است؟ بی‌بی‌سی کمتر سعی می‌کند نقد بزند؛ چرا که جایگزینی برای تفکر مهدویت ندارد و کسی نقد می‌زند که جایگزینی برای آنچه نقد می‌زند داشته باشد. هدف بی‌بی‌سی مترقی‌تر از هدف صاحبان تفکر استعمار پیر است؛ چرا که آن‌ها تلاش کرده‌اند با تولید مدعیان دروغین، جایگزینی برای موعود ایجاد کنند، تا توجه مردم را به منجی حقیقی کم کنند؛ اما این شیوه در عصر کنونی چندان جوابگو نیست (نشانه آن هم تولد مدعیان فراوان در کنار هم و دسته دسته است). ظهور مدعیان دروغین فقط می‌تواند آشفتگی ایجاد کند وگرنه، دیگر تاثیری در افکار مردم ندارد.

اما امواج شیطانی استعمار پیر، سعی در حذف صورت مسأله دارد سعی دارد القا کند که مهدویت، خرافه‌ای بیش نیست و این فکر، در طول تاریخ به هزار و یک علت مثل حمله مغول‌ها و ... به وجود آمده است. بی‌بی‌سی آن قدر کارشناس در اختیار دارد که سعی کند از جدیدترین موضوعات روز برای زیر سؤال بردن سندیت و حقیقی بودن مهدویت استفاده نماید. حتی روحانی‌نماهایی که از ملت بریدند و در دامن استعمار پیر افتادند، گاه با نوشتن نقدها و یادداشت‌هایی سعی در بی‌ریشه جلوه دادن موضوعاتی مثل مهدویت می‌کنند که روزی با تکیه بر همان‌ها در میان مردم، عزیز شدند.

دشمنان به ویژه قدرت جهانی استکبار و صهیونیزم؛ امروز با تکیه بر پول و تبلیغات و استفاده از شعارهای ظاهر فریب، مانند حقوق بشر، حقوق زن و حقوق اساسی ملت‌ها، برای تحمیل ظلم بر ملت‌ها و ترویج فساد، دورویی، تزویر و ریا کاری نفاق(و پیشبرد اهداف شوم خویش) در جوامع بشری تلاش می‌کنند.1 و برای این کار از وسایل متعددی مدد می‌گیرند.نیل پستمن ( در کتاب زندگی در عیش، مردن در خوشی) می‌گوید: «انتقال معلومات سه دوره دارد: 1. گفتار 2. نوشتار 3. تصویر .

دشمن نیز برای انتقال و القاء فرهنگ خود، با استفاده از تمام امکانات، از ابزارهای متفاوتی مدد می‌گیرد 

1. کتب، نشریات، کنفرانس‌های به اصطلاح علمی

2. رسانه‌های متنوع همگانی؛ رادیو، تلویزیون‌های مختلف، ماهواره با هزاران شبکه و کانال‌های متفاوت.

3. بازی‌ها(Game) :‌زمانی کلوپ‌ها، جایگاه مشخصی داشتند و افراد معدودی به آن مکانها مراجعه می‌کردند لکن امروز کامپیوترها در درون خانه‌ها، تلفن‌های همراه و... همه وسایلی هستند که لحظه‌ای افراد را تنها نمی‌گذارند.بازی‌ها در نظر اولیه، یک سرگرمی است ولی دقت در نمادها، محتوا و پیام‌های آنها، به خوبی ما را به خطری که از ناحیة بازی‌ها،- به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، – به افراد منتقل می‌گردد، واقف می‌سازد. امروزه درصد زیادی از مردم جهان، اعم از کودک، نوجوان، جوان و.... به انواع بازی‌های رایانه‌ای مشغول و سرگرم می‌باشند. این محصولات نیز مانند دیگر آثار هنری، فرهنگی؛ نجات‌بخشی و برتری غرب و بی‌هویتی، خرافی‌گری، خشونت و وحشی‌گری غیر آنان را می‌رساند.

4. اینترنت: در میان رسانه‌ها، با همة گستره و مزایایی که دارند، از اهمیت بالاتری برخوردار است.اینترنت با هزینة کم دارای استفادة بسیار است، هرچه آماده می‌شود با زبان‌ها و مخاطب‌های متنوع برای مدت طولانی قابل عرضه، حتی در بقیه رسانه‌هاست برخلاف رسانه‌های دیگر که دارای محدویتهای بسیارند.از سوی دیگر، با در نظر گرفتن گسترش اینترنت و نیاز روز افزون به رایانه در ابعاد مختلف زندگی، ظرف چند سال آینده، در همه یا اکثر خانه‌ها اینترنت، جای تمام رسانه‌ها حتی تلویزیون را خواهد گرفت. بنابراین دشمن به آن اهتمام ورزیده و به خوبی از آن بهره جسته است؛ وارد ساختن شبهات متعدد، توهین‌های متفاوت، ایجاد تحریف و تخریب و هم چنین تأسیس فرقه‌های مختلف و حمایت از آنها توسط سایت‌ها و صفحات متعدد، نیاز به جستجوی چندانی ندارد. کافی است، کمی با ادبیات اینترنت آشنا باشیم تا گوشه‌ای از هزاران هجمه و شبهه را احساس کنیم.همة این‌ها آمده‌اند تا آنچه می‌خواهند به همه القاء کنند و در این میان دو امر ذیل از مهمترین رسالتهای آنان به شمار می‌آید:

از گوگل هم می‌توانید بپرسید! با جست‌وجوی کوتاهی، گوگل نشان می‌دهد تا کنون بیش از هزار صفحه درباره مهدویت و امام زمان و جمکران در سایت فارسی بی‌بی‌سی ذکر شده است که مخاطب اصلی آن، فارسی‌زبان‌های داخل و خارج است (به بخش‌های خبری دیگر بی‌بی‌سی به زبان انگلیسی و توجه‌اش به مهدویت، در فرصت‌های آینده خواهیم پرداخت.)

نقاد زیاد است، بی‌بی‌سی از کدام نوع است؟ بی‌بی‌سی کمتر سعی می‌کند نقد بزند؛ چرا که جایگزینی برای تفکر مهدویت ندارد و کسی نقد می‌زند که جایگزینی برای آنچه نقد می‌زند داشته باشد. هدف بی‌بی‌سی مترقی‌تر از هدف صاحبان تفکر استعمار پیر است؛ چرا که آن‌ها تلاش کرده‌اند با تولید مدعیان دروغین، جایگزینی برای موعود ایجاد کنند، تا توجه مردم را به منجی حقیقی کم کنند؛ اما این شیوه در عصر کنونی چندان جوابگو نیست (نشانه آن هم تولد مدعیان فراوان در کنار هم و دسته دسته است). ظهور مدعیان دروغین فقط می‌تواند آشفتگی ایجاد کند وگرنه، دیگر تاثیری در افکار مردم ندارد.

اما امواج شیطانی استعمار پیر، سعی در حذف صورت مسأله دارد سعی دارد القا کند که مهدویت، خرافه‌ای بیش نیست و این فکر، در طول تاریخ به هزار و یک علت مثل حمله مغول‌ها و ... به وجود آمده است. بی‌بی‌سی آن قدر کارشناس در اختیار دارد که سعی کند از جدیدترین موضوعات روز برای زیر سؤال بردن سندیت و حقیقی بودن مهدویت استفاده نماید. حتی روحانی‌نماهایی که از ملت بریدند و در دامن استعمار پیر افتادند، گاه با نوشتن نقدها و یادداشت‌هایی سعی در بی‌ریشه جلوه دادن موضوعاتی مثل مهدویت می‌کنند که روزی با تکیه بر همان‌ها در میان مردم، عزیز شدند.

/ 0 نظر / 12 بازدید